Wednesday 22 October 2014

rejam


Bincangkan...seram sial..!!!
Wanita direjam sehingga mati di Hama, Syria kerana berzina.
Badan Hak Asasi Manusia Syria melaporkan pada Selasa bahawa ia menerima video yang menunjukkan pejuang daripada negara islam(IS) merejam seorang wanita sehingga mati di hadapan ayahnya selepas menuduhnya berzina.
Berdasarkan badan pemerhati London, video itu diambil di Hama, Syria, di mana pejuang negara islam(IS) telah menawan sejumlah tanah yang luas, video berikut menunjukkan wanita itu merayu pengampunan dari bapanya.
Pejuang negara islam(IS) mendekati bapanya dan menekan dia untuk "memaafkan" anak perempuannya kerana "dia akan melepaskan hidupnya dan bertemu dengan Tuhan."
Pejuang negara islam(IS) kemudian mula menjelaskan kepada wanita itu sebab mengapa dia terpaksa "direjam," mengatakan bahawa beliau akan menjadi contoh bagi wanita lain yang tidak mengamalkan zina.
"Hukuman ini sekarang, adalah hasil daripada tindakan anda yang anda pilih. Tiada siapa yang memaksa anda, oleh itu anda perlu menerima undang-undang Tuhan, dan menerima dan berserah kepada Tuhan. Islam mengajar berserah kepada kehendak Allah itu, "kata Pejuang negara islam(IS)
"Adakah anda menerima penghakiman Allah?" Pejuang negara islam(IS) bertanya kepada wanita. Dia menjawab mengangguk-angguk.
Beliau bapa kemudian diikat di sebuah tali yang dipegang dan diheret ke sebuah lubang di mana dia telah dilempar batu hingga mati.
Pada bulan Julai, kumpulan itu merejam dua wanita sehingga mati di wilayah Raqqah, yang merupakan kubu kuat Pejuang negara islam(IS) di Syria.
Pejuang negara islam(IS) juga merejam seorang lelaki hingga mati di bandar utara Iraq Mosul pada bulan Ogos, yang ditawan sebulan lalu.
Sapa suruh berzina kan hukumnya direjam.

No comments:

Post a Comment