Tuesday 21 July 2020

lepat

7 Jun
 
"Steady rah!!! Dok nampak daah!
Nasik Imigresen dan Deen Maju!"😍
Taksabaq laaa nak balik Pulau Pinang🥰
Luqmanulhakim Zulkifli, Ridzuan Bin Ismail dan 2.1K yang lain
75 Komen
6 Perkongsian
Kongsi

Komen

Paling Relevan

Lihat komen
7 Jun
 
"Assalamualaikum, 🙏🏽❤️🌷
"semuga semuanya dilimpahi kesihatan yang paling terbaik, dan memiliki babak isi hati yang selalu berjaya membuat Allah Ta'ala tersenyum, dan semuga semuanya berterusan didalam rahmat kasih sayang Allah aza wajala. Amin ya Rabbal alamin." 🙏🏽🌷❤️
Salam Rasta, Ray Tokdi dan 572 yang lain
28 Komen
7 Perkongsian
Kongsi

Komen

Paling Relevan

Lihat komen
6 Jun
 
Ya kekasih Allah 🙏🏽❤️🌷
Dia hanya diam di kerusi malas, bersama seberkas hati yang mulai jinak pada setiap hempasan gelombang duga yang liar dan ganas.
"Salam Ayah.. sebeginikah bentuknya rupa wajah bahagian ilmu yang Ayah pernah sebutkan?. 'Bukan semua yang duduk dibawah satu bumbung akan memiliki tingkatan daya tangkap permahaman yang sama, dan ada hal ilmu yang haram di bongkarkan walau kepada sesama Ahli sepengajian, kecuali pada mereka yang telah berada di peringkat yang sama pada sudut permahaman nya".- Suara hatinya bersoal lantas akal dan angannya mengoyak seberkas kenangan.
Terkenang raut manis wajah Ayahnya, terkenang jua sepanjang jalan kenangan kala bersama. Kisah demi kisah melintasi gedung mindanya, pahit manis, keceriaan dan jua kegetiran. Malah segala yang menujah akal dan perasaan, namun hakikat tabiatnya keinsanan tetap saja menjadi sandaran, bahawa 'Manusia tidak boleh lari dari melakukan kesilapan, kerana itu adalah puncanya jua bagi akal dan hati mendapat sebuah pegajaran bagi mengenal ertinya sebuah keimanan.
'When does gold ore become gold?
Surely when it is put through a process of a very hot fire, So the human being during the training becomes as pure as gold through suffering'.
Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: "Kami beriman", sedang mereka tidak diuji? - Surah 29 ayat 2.
"Life is just a life, Hidup dan kehidupan, situasi dan daya tahan, yang wajib berlaku, pasti berlaku, dan berlaku pasti berlalu. Maka kita pujuk saja isi Kalbu agar terima segala yang berlaku.. kita kenali siapa diri, kita jalani jalan ini, kita rasai rasa ini, kita cintai cinta ini" - Nuraninya perlahan membisik. Jiwanya pun tersenyum didalam kesendirian.
Sesiapa yang percaya akan PERTEMUANNYA DENGAN ALLAH maka sesungguhnya masa yang telah ditetapkan oleh Allah itu akan tiba dan Allah jualah Yang Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui. - Surah 29 ayat 5.
Dia tersenyum. Lereng kelopak matanya yang cengkung mendalam mulai terbit garis linangan air.
"Ayah.., aku sungguh rindu pada mu, Segala kejian, segala fitnah ke atas mu dikala kamu masih di dunia ini telah menjadi pedoman buat batin ku,
Senyum mu adalah senjata hebat yang telah berjaya merebahkan segenap tuduhan dari mereka tidak mengenal Allah, yang mananya suka bersangka-sangka dan berdusta."
"Ayah.., secara peribadi, setulus pengenalan Nurani ini, ku istiharkan bahawa 'kamu adalah Manusia istimewa..', Jutaan terima kasih kerana pernah datang ke dalam babak-babak kehidupan ku.." 🙏🏽❤️
. 🌷🌷LEPAT🌷🌷
. 🚶🏽‍♂️.......
Luqmanulhakim Zulkifli, Razman Rafi dan 2.2K yang lain
196 Komen
22 Perkongsian
Kongsi

Komen

Paling Relevan

Lihat komen
6 Jun
 
Dear Love..,🙏🏽🌷
"Di lembah sukma ini, secara rahsia, sepastinya naluri tidak pernah di peluk sepi, bagai selalu ada majlis pesta dansa yang membuah suasana ceria dan gembira, meriuh didalam sketsa sunyi nya diri"
Dia berbahasa dengan tanpa ada huruf dan suara, sementara masih saja matanya tajam tepat menikam ke dada Rembulan yang tetap saja teguh mengambang berseri-seri. Angin jelas tidak bernafas, pepohonan seakan lumpuh kehilangan daya gerak.
"…
Lihat Lagi
Salam Rasta, Ray Tokdi dan 1.2K yang lain
112 Komen
17 Perkongsian
Kongsi

Komen

Paling Relevan

Lihat komen
6 Jun
 
Assalamualaikum semua 🙏🏽❤️
"Rupa-rupanya ramai yang masih tak tahu tentang buku karya penulisan Lepat ADA di jual secara online."
Ok, ini sekali lagi Lepat pamirkan nomber whatsapp untuk buat order secara online,
+60 17 202 7674. Allright! Kepada yang berminat, jangan malu dan jangan segan. Hubungi Uncle Jumhar. Dia nanti ejas mana patut prihal bab kiriman 🙏🏽✌🏽❤️"
"Ok selamatlah semua Sahabat ku ❤️✌🏽
Moga sentiasa didalam peluk rahmat kasih sayang Allah aza wajala" 🥰
"Amin ya Rabbal alamiiiin" 😘
. 🌷🌷LEPAT🌷🌷
. .🚶🏽‍♂️.....,,

No comments:

Post a Comment