Tuesday 31 March 2020

lepat


๐Ÿ™๐Ÿฝ "Wahai bangsa Melayu yang di kasihi, bukakanlah mata bebaskan minda kalian"
"Sesungguhnya Allah Ta'ala memerhati dan menilai kebersihan isi hati segenap insan manusia, 'Lman dan Taqwa' tidak terletak pada pakaian dan sembayang yang banyak, Iman terletak pada Hati yang suci bersih murni dari segala syak wasangka dan segala macam kaedah Negatif yang membiakkan hasat dengki"
"Lalu bagaimanakah jika kita berdiri Sembahyang mengadap Allah Ta'ala bersertakan hati yang sombong, penuh kaedah keegoan, penuh dengan sifat suka bersangka-sangka, suka lebel kan orang, melakukan dusta serta mudah menerima fitnah dan menyambung penyebarannya, Adakah Hati yang sebegini akan bertempat rasa Khusyuk?"
Dengan siapakah kita sedang mengadap didalam Solat kita, tidak takutkah kepada kekuasaan Allah aza wajala?'. Lalu kenapa kita tidak mencuci hati kita terlebih dahulu?.
"Apalah gunanya mencuci sebahagian anggota diri sebanyak lima kali sehari? Jika hati kita masih saja kotor berdaki.."
'A clean heart can see God, can speak to God, and can see the love of God in others'.
"Ramai manusia menganggap dengan fasih berbahasa arab adalah hebat.
But Sahabat.. please do not worry about having the right words, worry more about having the right heart. Itulah sewajarnya yang perlu didahulukan, Itu yang paling penting dan paling wajib di utamakan, kerana Hati adalah Raja yang mutlak kuasanya bagi segenap anggota yang ada pada tubuh kita." ๐Ÿ™๐Ÿฝ✌๐Ÿฝ
. .❤️
. . https://youtu.be/7heJd2c-h4M
๐ŸŒท๐ŸŒทLEPAT๐ŸŒท๐ŸŒท

No comments:

Post a Comment