"BUTIK DORG FEMES, MMG LA RMAI ORG DTG SERBU.."
.
Ada sorg tya. Camne nak guna fb ads utk tarik org ke butik pakaian mereka. Kedainya boleh dikatakan di tempat yg pnuh dgn competitor, banyak butik2 lain yg femes di sekitar mereka. Masalahnya, xramai yg dtg ke butik mereka. Apa nk wat?
.
First of all..Kalau dorg bleh, nape anda x bleh, kan? Cuma kena la tau teknik2 yg btol utk jemput customer serbu butik anda plak.
.
.
Ada sorg tya. Camne nak guna fb ads utk tarik org ke butik pakaian mereka. Kedainya boleh dikatakan di tempat yg pnuh dgn competitor, banyak butik2 lain yg femes di sekitar mereka. Masalahnya, xramai yg dtg ke butik mereka. Apa nk wat?
.
First of all..Kalau dorg bleh, nape anda x bleh, kan? Cuma kena la tau teknik2 yg btol utk jemput customer serbu butik anda plak.
.
So ni ideanya..
.
1) CREATE USP DULU - butik ni pn ada byk competitor. So kena cipta kelainan dan keunikan utk tarik org. Mungkin boleh cipta satu deisgn yg rare, dgn nama yg rare. Cth: "Jubah Dabel Trabel - jubah yg bleh brtukar warna ikut wktu siang dan mlm." Maybe bleh cipta usp dari dekorasi kedai, letak koleksi2 tin2 dan botol tahun 60-an, 70-an, tema aladin ke, starwars ke.. Atau apa2 la yg boleh beri suasana, pglmn luarbiasa, yg x dpt dilupakan oleh plggan bila drg balik nnti.
.
2) HEADLINE ADA MENTION LOKASI - bgtau kat mana lokasi butik anda tu kat tajuk. Bila buat Fb ads, pastikan iklan tu disasarkan pd audiens yg ada berhampiran dgn butik anda tu. Jadi mereka akan lebih 'aware' tentang kewujudan butik anda tu berhampiran dgn tmpat mereka. Cth headline:
.
-> JOM SHOPPING DI BUTIK NAELOFARHIJAB DI DAMANSARA
.
-> PREMIUM NEW DESIGN AKAN DILANCARKAN DI BUTIK KAK JEM, SKESYEN 7 SHAH ALAM
.
-> XTAU MANA NK SOPING KIDS SHAWL WEEKEND NI? MAI LA BUTIK ROSSIE DI TTDI.
.
-> FIRST IN MALAYSIA! GLOW IN THE DARK SHAWL KINI DI BUTIK SHEEMA, BANDAR BARU UDA, JB
.
3) AMIK GMBR DPN KEDAI - amik gmbar kt depan butik dan letakkan pada post anda. So senang la customer nk tau rupa dan lokasi butik anda tu nnti.
.
4) AMIK GMBR DALAM BUTIK - dlm kedai pn kena amik gak. Susunan dlm kedai, gmbar customer reramai tgh pilih bju, pilihan2 baju yg ada sume..tu sume nk tmbahkan 'trust' prospek utk singgah butik anda.
.
5) OFFER + URGENCY + SCARCITY - nk buat org lagi teruja dtg butik anda? Buatkan offer khas utk pelanggan terawal yg dtg ke butik. Letakkan urgency spt masa terhad, stok limited. Cth:
1) CREATE USP DULU - butik ni pn ada byk competitor. So kena cipta kelainan dan keunikan utk tarik org. Mungkin boleh cipta satu deisgn yg rare, dgn nama yg rare. Cth: "Jubah Dabel Trabel - jubah yg bleh brtukar warna ikut wktu siang dan mlm." Maybe bleh cipta usp dari dekorasi kedai, letak koleksi2 tin2 dan botol tahun 60-an, 70-an, tema aladin ke, starwars ke.. Atau apa2 la yg boleh beri suasana, pglmn luarbiasa, yg x dpt dilupakan oleh plggan bila drg balik nnti.
.
2) HEADLINE ADA MENTION LOKASI - bgtau kat mana lokasi butik anda tu kat tajuk. Bila buat Fb ads, pastikan iklan tu disasarkan pd audiens yg ada berhampiran dgn butik anda tu. Jadi mereka akan lebih 'aware' tentang kewujudan butik anda tu berhampiran dgn tmpat mereka. Cth headline:
.
-> JOM SHOPPING DI BUTIK NAELOFARHIJAB DI DAMANSARA
.
-> PREMIUM NEW DESIGN AKAN DILANCARKAN DI BUTIK KAK JEM, SKESYEN 7 SHAH ALAM
.
-> XTAU MANA NK SOPING KIDS SHAWL WEEKEND NI? MAI LA BUTIK ROSSIE DI TTDI.
.
-> FIRST IN MALAYSIA! GLOW IN THE DARK SHAWL KINI DI BUTIK SHEEMA, BANDAR BARU UDA, JB
.
3) AMIK GMBR DPN KEDAI - amik gmbar kt depan butik dan letakkan pada post anda. So senang la customer nk tau rupa dan lokasi butik anda tu nnti.
.
4) AMIK GMBR DALAM BUTIK - dlm kedai pn kena amik gak. Susunan dlm kedai, gmbar customer reramai tgh pilih bju, pilihan2 baju yg ada sume..tu sume nk tmbahkan 'trust' prospek utk singgah butik anda.
.
5) OFFER + URGENCY + SCARCITY - nk buat org lagi teruja dtg butik anda? Buatkan offer khas utk pelanggan terawal yg dtg ke butik. Letakkan urgency spt masa terhad, stok limited. Cth:
"Khas utk 57 pelanggan terawal, darlings akan dpt diskaun 50% + FREE GIFT exclusive dari butik Kak Jem. Tp OFFER ni terhad smpai Ahad ni je tau. Ckup je kuota, tiada lagi diskaun & Free Gift. So jgn tggu lama2 tau. Serbu cpt2 Butik Kak Jem NOW!"
.
.
So pd owner2 butik sekalian, cer try tips arini k. Kami doakan butik anda pn akan diserbu bertalu-talu dgn customer pasni yek..
.
p/s: Jgn lpe share tips kli ni klu anda rasa ianya bermnfaat utk kengkawan fesbuk anda yg lain k..
.
.
So pd owner2 butik sekalian, cer try tips arini k. Kami doakan butik anda pn akan diserbu bertalu-talu dgn customer pasni yek..
.
p/s: Jgn lpe share tips kli ni klu anda rasa ianya bermnfaat utk kengkawan fesbuk anda yg lain k..
No comments:
Post a Comment